Brevfunktionen


Många har skrivit om det, vilket även jag planerat. Dagens ämne handlar om brevfunktionen inom klubbar.
 
Visst hade det varit praktiskt med att kunna ha massutskick i sin klubb? Skriva brevet en endaste gång, sedan kanske man skulle kunna kryssa i en liten ruta/trycka på en bubbla där står t.ex "skicka till klubben" eller liknande. Detta hade självklart bara varit tillgängligt för klubbledaren - om denne inte ger någon annan i klubben någon sorts tillåtelse. Ni vet, när man ändrar medlemmarnas titel? Då får man ju välja mellan olika alternativ som t.ex novis, medlem osv. På samma sätt som man gör det skulle man som klubbägare kunna ge klubbmedlemmarna tillåtelse att göra massutskick i klubben, och hade någon fått tillåtelse skulle en brevsymbol kunna stå bredvid spelarens namn. Ska göra en lite tydligare redogöring av min tanke: 
 
Alltså, klubbägaren ska kunna göra massutskick i klubben och även ge andra medlemmar i klubben tillåtelse att också göra det. Vi säger att en klubb har valt att alla med titeln Mästare ska kunna göra massutskick, då skulle klubbägaren kunna, på samma sätt som man väljer titel till medlemmen, kunna välja ett alternativ som gör att spelaren kan göra massutskick i klubben. Denna förmån skulle självklart kunna dras in av klubbägaren.
 
Något av det som jag tror hindrar SSO teamet från att fixa det som många efterfrågat är just det att varje medlem i klubben skulle kunna skicka brev till medlemmarna i klubben, och att det då blivit klagomål om brevspamm osv. Och, hemska tanke, tänk om vilken som helst spelare skulle kunna skicka samma text till ALLA spelare, via ett knapptryck. *ryser*
 
Vad har du för idéer för att förbättra brevfunktionen inom klubbar och i övrigt?
Kommentarer

sv; Men du får vänta tills imorgon >:D
Tror också att Esme skulle lyckas, hon är duktig :) Haha jag och Braveheart är så coola (eller klumpiga som blir upptäckta?)
Ang att kunna skicka till flera medlemmar, jag tycker att det räcker att den som äger klubben kan välja att skicka brev till alla medlemmar, det skulle vara väldigt smidigt att kunna nå ut till alla (som har plats i lådan) på andra vis än utanför spelet. Hehe har själv ett förslag ang. klubbar som jag har skickat till support som jag funderar över att presentera på bloggen för å ha ngt att skriva om xD

2014-09-27 | 17:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: