Uppfräschning av ridhuset


Har ni läst nyheterna? Om inte, ska jag summera den lite kort för er. Alla hjärtans dag ligger i luften och både skräddaren Donald i Silvergladebyn och Catherine, ägaren av det mysiga kafét i Jarlaheim, har fullt upp med förberedelser inför högtiden. Donald behöver din hjälp med att samla material till hans beställningar och Catherine behöver hjälp med - allt! 
   Förutom uppdrag har nya kläder och ny utrustning anlänt till Gallerian. Små butiker med Alla hjärtans dag-tema finns utspridda över hela Jorvik under veckan, så passa på att införskaffa några fina, tidsbegränsade prylar.
 
   Nu kommer jag till delen av nyheterna som det här inlägget ska handla om - ridhusets nya funktion! Dressyrdelen av ridhuset har nämligen fått en ny funktion i form av en läktare. Där ska man kunna sitta och titta på olika ekipage ur flera olika kameravinklar.
 
   Jag tycker verkligen den här uppdateringen av ridhuset var bra. Många av oss har länge längtat efter en uppfräschning av ridhuset, av vilket en läktare ingår i, och nu är den äntligen här. Det är ett stort steg framåt för den bortglömda byggnaden.
   Men - problemet med ridhusets desgin kvarstår fortfarande. Det ser mest ut som en, ja, vadå..? En jättestor låda, ungefär. Det har inte någon likhet alls med ett ridhus i verkligheten. Texturen är fortfarande suddig och ljuset är ju HELT fel. Det känns lite som att de gjorde ett litet slarvjobb när de bara adderade en läktare till lådan. 
   Istället för att behålla det som det ser ut just nu skulle jag vilja ha en hel makeover av ridhuset. Formen skulle få bli mer rektangulär, grafiken skulle skärpas och de där förbannade borden som finns i hörnorna i både A- och B-delen skulle gärna få försvinna och ersättas av något man inte kan fastna i. Sedan får vi inte glömma ljuset! Just nu ser det helt onaturligt ut och är ganska hemskt att ta bilder i.
 
   Vad tycker ni? 
   Idag var det populärt!
Kommentarer

Jag tycker läktaren var helmysig! Och så fick ju dressyrdelen liite bättre propotioner ;)
Jag har för mig att ljuset var annorlunda förut, vet iaf att när jag red in där för ett bra tag sen nu så tyckte jag att det hade ändrats. Jag kanske bara inbillar mig.
En större uppfräschning av ridhuset vore ju inte helt fel, då vill jag främst att de båda delarna (eller iaf dressyrdelen, det känns "viktigast" och den andra går det ju lopp i) får en mer rektangulär form så att de har samma form som ridbanor faktiskt brukar ha. Jag saknar verkligen ett ridhus/en ridbana med schysst form där det inte står en massa saker ivägen! xD

Svar: Mm, hoppas verkligen att teamet fixar den här platsen snarast möjligt. Såg nu att jag skrivit kvadratisk istället för rektangulär (jag funderar t.o.m länge på vilket som var vad), pinsamt... :V
skrivartuva.blogg.se

2016-02-10 | 22:07:52

Håller med. Skulle uppskatta om ridhuset blev mer verklighetstroget ;P Som tex att man ska kunna gå in på läktarn via en dörr utanför så att man slapp spinga över där folk rider xD

Svar: Ja, det skulle ju vara en fördel om man slapp bli mosad av hästar när man försöker titta på ett event xP
skrivartuva.blogg.se

2016-02-12 | 12:30:09

Jag håller med dig om ridhusets design. Jag tycker dom borde fixa det lite utvändigt också. Sen blir jag lite irriterad på hoppbanan, väldigt orealistiska banor med vääldigt höga hinder. Eller vad tycker du? :=)

2016-02-14 | 21:03:27

Jag håller med!

2016-02-14 | 22:14:46

Jag håller med!

2016-02-14 | 22:15:01

Jag håller helt med, skulle vara jätte fint med lite mer design utvändigt också.

Något som jag reagerade på var att Sal A fortfarande inte är i Rätt mått trots Läktaren, "Suck". Känns ju lite som en självklarhet att man gör Ridhuset i rätt mått när man ändå ska sätta in en Läktare, haha. :)

2016-02-15 | 02:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: