En irriterad liten häst


 
Jag uppskattar kritik! Personligen är jag väldigt dålig på att GE kritik, ofta för att jag inte är tillräckligt duktig, men också för att jag är orolig att personen inte ska ta det bra.. Haha. Men jag älskar verkligen kritik på mina arbeten, jag vill bli bättre!
På den här bilden har jag flyttat huvudet, målat träns, öron, lite av ögat, pannlugg, man och svans. Jag har även gjort bakgrunden suddig och lagt till linsöverstrålning. Manen blev lite väl "fast" vid halsen, men är det något mer?
(Oops, såg nu också att svansen blev lite för "mjuk" för att det ska se ut som om han piskar med den. Höhö.)
Kommentarer

Jag tycker det ser bra ut, och du har verkligen lyckats med tränset! Enda jag kan tänka som skulle kunna förbättras är öronen och svansen. Öronen ser inte så naturliga ut, fast jag vet inte vad man skulle kunna göra för att förbättra dem för jag kan inte säga direkt vad som är "fel" xD Svansen är lite för "tjock" eller "tät" nertill, som du sa ser det inte riktigt ut som att han piskar med den, det ser mer ut som att den ligger där bara. Fortsätt att öva, du är redan jätteduktigt och du kommer bli ännu bättre om du fortsätter såhär!

Svar: Tack så mycket, jag är väldigt nöjd med tränset faktiskt :D Jag håller med om att öronen ser fel ut, men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra dem (jag är verkligen jättedålig på att måla öron, på alla sorters djur/människor!). Jag tror att färgen kan vara lite väl rosa, jag tänker iaf på en gris när jag ser dem xD
Tack för tipsen med svansen, jag målade lite för tjockt + att skuggningen blev typ.. dålig. xD
Jag ska försöka ge dig mer kritik, du är så himla bra på att ge mig, men det är så svårt för jag ser inga fel HAHA..
skrivartuva.blogg.se

2014-11-09 | 10:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: