Den nya hästrasen som ska komma till Jorvik


Många, MÅNGA, spekulerar just nu på bloggar, kommentarsfält, instagram-sidor osvosv om den nya utlovade hästrasen, som ska sägas vara väldigt speciell. De flesta som yttrar sin åsikt hoppas på norska fjordhästar, och det är mest troligt att det är den som SSO kommer bjuda på då väldigt många efterfrågat just den.
 
Men lipizzanern och islandshästen då? Eftersom det just nu låter som att hästen kommer vara tålig mot kyla i och med Dinodalen rensar jag bort lipizzanern. Islandshäst och fjordhäst kvar.
Av de två tror jag faktiskt mest på fjordhästen, då islandshästens gångarter kommer ta mycket tid och utseendet likaså. Fjordhästen tar ju också mycket tid för att göra utseendet perfekt, men den har inga speciella gångarter att ta hänsyn till. 
 
Jag tror på att den Norska Fjordhästen kommer till spelet, även om jag ärligt talat hoppas mer på isisen. Men, vi får vänta och se!
En helt OTROLIG redigering på fjordhästen av April Goldfall. Hon har fler otroligt vackra redigeringar på sin blogg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: