Hästutveckling


Jag satt precis och scrollade igenom Alicia Starnight's blogg och det slog mig att islandshästarna faktiskt ser ut som realistiska hästar, precis som b.la quarterhästarna. Tänk vad mycket SSO faktiskt utvecklats! Tidigare har jag tyckt att alla hästar ser lite plastiga och stela ut samt med fel proportioner, men helt plötsligt finns inte något av det där hos våra pixliga varelser.
 
   Jag tycker fortfarande att fjordingarna ser väldigt stela och lite orealistiska ut, men ända sedan att de kom till spelet har hästarna utvecklats enormt. Känns som att jag tyvärr kommer bortprioritera mina fina, men äldre, hästar till förmån för de lite nyare med ny kroppsform. Kan dock inte känna mig jätteledsen över det, då jag verkligen trivs med SSO's nya design på hästar!
 
   Än så länge äger jag bara en häst med den nya kroppsformen – min quarter, Natta – så jag har mycket att frossa i! Det är bara tanken på levling och SC som får mig att hålla mig borta från att köpa sisådär 5-6 stycken till, haha.
 
 De här är ju inte världens bästa bilder när man ska jämföra, men jag tror att ni kan se skillnaden på kroppsformen mellan mina två fina, fina hästar. Det är dock tydligare i spelet då den största skillnaden ligger i hästarnas rörelsemönster. De nyare hästarna rör sig mjukare och mer naturligt, medan de äldre mer stapplar fram på strama ben. Skillnaden på hästarnas halsar och huvuden är också markant.
 
Pallade inte fixa ny bild så ni får se den här igen.
 
   Vad tycker ni om formen på hästar i spelet?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: