Bloggdesign


Jag vill verkligen byta design på bloggen! Problemet är själva headern. Jag har absolut inga idéer till hur den kunde se ut förutom en vanlig bild från sidan, typ. Får väl kika runt lite på bloggar och se hur de har gjort. 
 
   Jag skulle vilja smälta ihop två bilder på mitten, alltså inte en som ett lager över den andra, utan så att de båda bilderna har full opacitet och bara smälter ihop där de möter varandra. Argh, så svårt att förklara. Någon som har en susning om hur man gör?
  Gammal bild på surhästen! *-*
Kommentarer

Som du kanske redan är medveten om är jag sämst på att förklara, men man kan ju alltid försöka ;) Jag brukar inte "smälta ihop" (eller vad man ska kalla det cx) bilder, men du kan ju testa att ha två bilder i varsit lager som överlappar varandra lite på mitten och sudda sedan med låg opacitet över skarven på den övre bilden, gärna med en mjuk pensel. Sudda fler ggr men över en mindre yta hela tiden så att den övre bilden är som mest genomskinlig närmast den andra bilden, men i full opacitet längst bort :)
hehe hoppas du förstår hur jag tänker x)

Svar: Ja, jag tror jag förstår vad du menar haha. Dina förklaringar är way better än mina x) Ska prova och se om jag lyckas! :D<3
skrivartuva.blogg.se

2016-01-07 | 18:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: