Starthäst


Nu för tiden ser man inte så många som rider runt på sina starthäsar. Jag förstår att det måste vara väldigt svårt för de som precis som börjat, och som direkt får syn på alla nya, fina hästar, men ska din gamla älskade häst verkligen bara få stå i stallet och damma? Man kanske känner sig lite "töntig" när man rider runt på sin startis, men ta dig tid att bara rida runt och förstå hur fantastisk din virtuella häst egentligen är.
 
Jag själv älskar att rida runt på Dream/Grisen/Skithästen (höhö). Han är alltid den första jag tänker på när jag funderar på att bara rida ut i spelet. Faktum är att jag är ritkigt, riktigt nöjd med mitt val av första häst. Visst, ibland har jag önskat att jag valde någon av skimmlarna eller den vackra bruna, men i slutänden är jag så nöjd man kan bli med sin lilla gullponke.
 
Till exempel får Dream alltid hänga med på huvuduppdragen. Jag kan inte släppa det där med att alla soulriders ska kunna prata med sina hästar. Minns ni vad en av druiderna sa? "Hon kan ju inte ens prata med sin häst än". Därför kommer jag aldrig kunna ta med någon annan häst på huvuduppdragen.
Men också nu med nya områden - självklat får min gullpojke följa med då också, även om han kanske blir lite långsam. Då kommer man ju hinna se alla detaljer, eller? ^^
 
 
Hur är det med era starthästar?
Kommentarer

Fluffen följer med på alla uppdrag och är den första att utforska nya områden ofc :D Haha att hinna med och se alla detaljer är ju ett stort plus xD
Jag förstår verkligen att de nya "glömmer" bort sin startis, jag menar när man kommer till ett spel där det finns hur många fina hästar som helst i olika färger och former, varför ska man rida runt på sin gamla "tråkiga" när man genast kan skaffa en ny, det hade jag troligtvis gjort om jag började nu. De hinner inte få samma "relation" till startisen.
Jag tycker bara att det känns helt fel om jag skulle ta någon annan på huvuduppdrag..

Svar: Ja, precis! Skulle känna mig skyldig i flera dagar om jag tog någon annan än Grisen.. :s
skrivartuva.blogg.se

2014-11-18 | 20:55:07

Känner samma, skulle kännas hur konstigt och fel som helst att inte ta med min Goldie först till nya områden och till huvuduppdrag. Han är min soulrider häst och så är det bara :D <3

Svar: Eller hur. Förstår inte dem som tar andra hästar.. :C
skrivartuva.blogg.se

2014-11-20 | 07:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: