Firefighter


 Namn Firefighter Tilltalsnamn Revors Färg fux Kön hingst Född 2004 Ras Andalusier
 
Firefighter föddes upp på en gård nära beläget vid Silvergladebyn. Han växte upp till en mycket ståtlig hingst och betäckte redan vid 5 års ålder (med utställningsmeriter) det första stoet. Han användes mycket i aveln redan i sina tidiga år, när han inte for runt på utställningar.
Vid sju års ålder skadade sig Revors så att han inte längre kunde användas inom aveln, då han inte längre kunde utföra röreslserna som behövdes på grund av sitt illa skadade knä. Han såldes då för en stor summa pengar till en liten flicka vars pappa var otroligt rik. Flickan red och skötte om Revors, men när hon upptäckte att hon inte skulle kunna tävla på grund av den gamla skadan köptes en ny häst och hingsten såldes till Dorith Jarlasson, vidare till mig.
 
Den här otroligt vackra hingsten kommer jag att använda inom utställning, som han tidigare tävlat i. Jag kommer inte att rida varken dressyr eller hoppnings särskilt seriöst då jag inte vill belasta hans skadade knä. 
Eftersom att Revors är hingst, precis som Grisen, kommer han att få gå i en hage längre bort från de andra hästarna, som går på Ewervindfältet. Istället kommer han få gå i en hage som gränsar mot Grisens i en del av Hollow Woodsskogen.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: